Unohtunut maa

Satu Leiskon nuorten fantasiakirja vie lukijan ollumien ja liekkojen arvoitukselliseen maahan.
Lue katkelma kirjasta:
Unohtunut maa
Kun kosketin pojan kättä, kuulin jostakin kovan humahduksen. Se kuulosti samanlaiselta kuin myrskytuuli puissa.
Yhtäkkiä minua huimasi ja tuntui kuin jalkani olisivat irronneet hetkeksi maasta. Vieressäni poika hymyili rauhallisesti. Kuitenkin olin varma, että jokin oli hassusti.
Samassa ymmärsin, että missään ei enää ollut taloja tai katuja. Vielä äsken metsänlaita oli aivan takanamme. Nyt joka puolella oli metsää. Olimme ihan eri paikassa kuin hetki sitten.
– Mitä oikein tapahtui? kysyin pojalta.
– Sinä tulit kokonaan tänne puolelle kanssani. Tulit harsomaailmaan, hän vastasi tyynesti.
Unohtunut maa, Opike/KVL 2014
ISBN/EAN: 978-951-580-571-3