Taralla on ankara isä. Hän haluaa varjella tyttärensä ja samalla koko kurdiperheen kunniaa.

Kun Tara tulee täysi-ikäiseksi, perhe valitsee hänelle aviopuolison. Tara kapinoi sääntöjä vastaan.

Hän alkaa tavata salaa Jannea. Isä ja veli rankaisevat häntä. Lopulta Tara alkaa pelätä henkensä puolesta.

Hän pakenee turvakotiin toiseen kaupunkiin. Mutta onko Tara turvassa sielläkään?

Tyttö lukitussa huoneessa on jännittävä ja koskettava kertomus kurditytöstä, joka haluaa elää

kuten muutkin nuoret. Teos on selkomukautettu Kahden maailman tyttö -nimisestä romaanista.

Marja-Leena Tiainen on tuottelias ja runsaasti tunnustusta saanut kirjailija. Tyttö lukitussa huoneessa on hänen viides selkoromaaninsa.

Tyttö lukitussa huoneessa

Tyttö lukitussa huoneessa, Avain / BTJ Finland Oy 2019