Leo on ensimmäistä kertaa elämässään maalla.

Hänen äitinsä on vuokrannut sieltä kesäksi mökin.

Edellisinä kesinä Leo oli joutunut olemaan hoidettavana sairaalassa.

Se oli ikävää aikaa.

Mutta maalla on melkein yhtä ikävää.

Leon mielestä maalla ei ole mitään tekemistä.

Siellä voi vain käydä uimassa ja ajaa polkupyörällä.

Juuri niitä kahta asiaa Leo ei osaa!

Ne taidot ovat jääneet sairastelun takia oppimatta.

Eräänä päivänä mökille saapuu naapurin Ella.

Hän pyytää Leoa mukaansa pyöräretkelle.

Miten kaupunkilaispoika selittää tytölle,

ettei osaa uida eikä pyöräillä?

Toivottavasti huomenna sataa kertoo rohkaisevan tarinan nuorten kyvystä ymmärtää erilaisuutta ja toisiaan. Kerronnassa on myös ripaus huumoria, vaikka Ella ja Leo pohtivat välillä syvällisiäkin asioita.

Lue katkelma kirjasta:

Toivottavasti huomenna sataa

Seuraavana aamuna menin taas istumaan

ulos puutarhatuoliin.

Halusin nähdä tytön ja

halusin tytön näkevän minut.

Laitoin aurinkolasit päähäni,

vaikka aurinko ei paistanut.

Kampasin sormilla tukkaani.

Ylläni oli paras t-paitani.

Näytin melko hyvältä.

Istuin tuolissa rennosti,

mutta samalla tarkkailin naapurin pihaa.

Tyttöä ei näkynyt siellä.

Toivottavasti huomenna sataa, Kustannus Oy Pieni Karhu 2018

ISBN/EAN: 978-952-5321-69-2