Talvisota

Talvisota kertoo kuvin ja sanoin talvisodan taisteluista ja ihmisten arjesta sodan keskellä.
Lue katkelma kirjasta:
Talvisota
”Talvisodan henki”
Neuvostoliitossa uskottiin, että Suomi valloitetaan nopeasti. Neuvostoliitto perusti Suomelle uuden hallituksenkin. Neuvostoliitossa luultiin, että osa suomalaisista haluaisi liittyä sen puolelle. Mutta näin ei tapahtunut.
Suomen kansa oli yhtenäinen uhan edessä. Entiset epäluulot ja erimielisyydet oli unohdettu. Suomalaiset puolustivat yksimielisinä isänmaataan.
Suomalaisten yksimielisyydestä käytettiin sanontaa ”Talvisodan henki”. Silloin vaikeana aikana suomalaiset auttoivat ja tukivat toisiaan. Kaikkien yhteisenä päämääränä oli säilyttää Suomen itsenäisyys.
Talvisota, Avain / BTJ Finland 2014
ISBN/EAN: 978-952-304-038-0