Tule tutustumaan uusiin selkokirjoihin Helsingin kirjamesuilla. Selkokeskuksen osastolla on esillä uusia ja suosittuja selkokirjoja. Osastollamme voi ostaa kirjoja. Uusimmista kirjoista on messutarjouksia! Selkokeskuksen osasto on 6b68.
Selkokirjan lukija ja tekijä kohtaavat. Tule kuuntelemaan Selkokeskuksen osastolle keskustelua:
to 26.10. klo 16 Aleksandra Sibileva ja selkokirjailija Ari Sainio: Dracula (Opike 2017)
la 28.10. klo 13 Iris Rasi ja selkokirjailija Pertti Rajala: Komisario Palmun erehdys (Avain 2017)
la 28.10. klo 15 Jana Riisalo ja selkokirjailija Johanna Kartio: Peiton paikka (Opike 2017)
Lavaohjelmaa perjantaina 27.10. kello 15.00
Selkokirjakummi Eppu Nuotiolta julkaistaan kirja Peiton paikka. Kirjan on mukauttanut selkokielelle Johanna Kartio. Kirjailijat keskustelevat siitä, miten kirja muuttuu, kun siitä tehdään selkokirja. Lisäksi mukana on uusi selkokirjakummi Tuomas Kyrö. Hänen kirjastaan Mielensäpahoittaja tulee selkokirja kahden vuoden kuluttua eli Helsingin kirjamessuilla 2019.
Kirjamessut järjestetään 26.10. – .29.2017.