Rambo on kahdeksannella luokalla. Hänellä on ADHD ja masentunut äiti. Mutta Rambo ei luovuta. Hän haluaa tehdä roikkumisen maailmanennätyksen sekä pelastaa maailman ja äidin. Kesäloma alkaa ja Rambo pääsee paratiisiin:

äidin poikaystävän Rotan mökille. Aamu-uinti. Aamupala. Makaronilaatikko. Pullakahvit. Aikuisia, jotka välittävät.

Sekä tyttö nimeltä Liina. Rambo on koskettava ja hauska kertomus nuoresta, joka on kasvanut kaksin äidin kanssa. Vaikka lähtökohdat ovat karut, Rambo ei luovuta.

Rambo

Rambo, Avain / BTJ Finland Oy 2019