Perjantai 13. päivä, epäonnenpäivä
Vanhan uskomuksen mukaan perjantai on epäonnen päivä ja luku 13 on epäonnen luku. Siksi moni uskoo, että perjantai 13. päivä on epäonnen päivä, jolloin voi tapahtua jokin onnettomuus.
Joku on ehkä varovainen koko päivän, ettei vain sattuisi mitään. Ettei vain kaatuisi portaissa. Tai liukastuisi kadulla. Tai unohtaisi lompakkoa bussiin. Tai ettei vain tapahtuisi jotakin vielä kamalampaa.
Vaikka aina kannattaa olla huolellinen ja varovainen, liika varovaisuus ja pelot voivat olla ahdistavia. Ei ole hyvä miettiä koko ajan, mitä kaikkea kamalaa voi tapahtua.
Se, että perjantai 13. päivä on epäonnen päivä, on uskomus. Kaikki ihmiset eivät usko siihen. Heille perjantai 13. päivä on aivan tavallinen päivä.