Lumikki Anderssonin elämä sujuu rauhallisesti. Joulukuussa kaikki kuitenkin muuttuu, kun Lumikki alkaa saada pelottavia viestejä tuntemattomalta ihailijalta. Kuka seuraa hänen jokaista askeltaan? Kuka tietää Lumikin menneisyydestä enemmän kuin hän itse? Mitä Lumikin lapsuudessa oikein tapahtui?

Musta kuin eebenpuu on Salla Simukan Lumikki-trilogian kolmas osa. Edelliset osat Punainen kuin veri ja Valkea kuin lumi on myös julkaista selkoversioina.

Lue katkelma kirjasta:

Musta kuin eebenpuu

– Nähdään ylihuomenna. Mun pitää nyt mennä, koska mä olen jo myöhässä, Sampsa sanoi. Sitten hän suuteli Lumikkia otsalle, heitti repun olalleen ja lähti.

Sampsan perheellä oli tapana kokoontua aina perjantai-íltaisin ja syödä yhdessä isovanhempien ja muiden sukulaisten kanssa. Sampsa oli pyytänyt myös Lumikkia mukaan, mutta Lumikki oli kieltäytynyt.

Lumikki ei pitänyt ajatuksesta, että Sampsan suku katselisi häntä arvioivasti. Lumikki oli kuitenkin luvannut mennä kahville sunnuntaina, kun paikalla olisivat vain Sampsan vanhemmat ja pikkusisko. Sekin olisi jo paljon.

Musta kuin eebenpuu, Avain / BTJ Finland 2018

ISBN/EAN: 978523041707