Mitä jääkarhu sanoi pingviinille

Jääkarhut ja pingviinit asuvat eri puolilla maapalloa. Jääkarhut elelevät kylmässä pohjoisessa ja pingviinit asuvat maapallon vastakkaisella puolella.
Molemmilla on sama huoli. Ilmasto lämpenee ja tekee jääkarhujen ja pingviinien elämän vaikeaksi.
Miksi ilmasto lämpenee? Mitä on ilmastonmuutos? Miten se vaikuttaa ihmisten ja eläinten elämään?
Kirja vastaa kysymyksiin hauskan tarinan kautta. Samalla se kannustaa torjumaan ilmastonmuutoksen haitallisia vaikutuksia.
Lue katkelma kirjasta:
Mitä jääkarhu sanoi pingviinille
Pingviinit asuvat Etelämantereella. Etelämantereesta lohkeavat jäävuoret hiovat merenpohjaa kilometrien matkalta aivan sileäksi. Pohjassa ei kasva mitään kasveja.
Sileässä pohjassa ei ole ruokaa kaloillekaan. Kalat uivat ja syövät kaukana, ja siksi pingviinien ruokareissut ovat raskaita.
Mitä jääkarhu sanoi pingviinille, Kustannuys Oy Pieni karhu 2018
ISBN/EAN: 978-952-5321-99-9