Maailma on kääntynyt nurin niskoin. Kaikki on ylösalaisin. Kotona kävellään katossa. Kun astut ulos, olet vaarassa pudota taivaalle. Talojen välillä voidaan kulkea vain vaijereilla ja valjailla. Maailmassa on vettä niin vähän, että sitä ei voi enää käyttää peseytymiseen.

Lenna on kahdeksanvuotias tyttö, joka asuu kaupungissa nimeltä Kardum. Maailma kiepahti ympäri jo Lennan äidin ollessa pieni. Kukaan ei tiedä miksi Kiepaus tapahtui, mutta ihmiset ovat oppineet elämään nurinkurisessa maailmassa.

Sitten puhdas vesi alkaa loppua. Samaan aikaan Lennan taloon saapuu uusi, outo asukas. Miehellä on tietoa uudesta maailmasta. Tie sinne on vaarojen täyttämä. Uskaltavatko Lennan vanhemmat lähteä etsimään perheelle uutta kotia?

Kiepaus

Kiepaus, Kustannus Oy Pieni Karhu 2019