Aino tapaa Jussin, se on rakkautta ensi silmäyksellä. Aino muuttaa Itä-Suomesta Länsi-Suomeen Jussin perheen maatilalle.

Samassa talossa asuvat myös Jussin isä, setä ja veli.

Elämä neljän miehen kodissa ei kuitenkaan ole helppoa. Miksi kukaan ei puhu mitään? Tai jos joku puhuu, Aino ei ymmärrä.

Miten Aino pärjää maatilalla miesten kanssa? Kestääkö Ainon ja Jussin rakkaus? Tämä on avioliittotesti.

Veera Niemisen Avioliittotesti on lempeän humoristinen tarina salamarakkaudesta, maataloudesta ja ihmissuhteiden mutkikkuudesta.

Lue katkelma kirjasta:

Avioliittotesti

Vanha mies kävelee minua kohti. Hän on Jussin isä tai Jussin setä. Molemmat asuvat tilalla. Odotan miestä ja hymyilen reippaasti.

Mies kättelee minua ja katsoo nopeasti silmiini. Sitten se tuijottaa maahan lippalakki silmillä, tarttuu toisella kädellä hattunsa lippaan ja sanoo jotain.

Sanoiko se: ”Uggologoi”? Voi helvetti, meillä on ongelmia. Minä en ymmärrä. Mies ei sano mutta. Eikä mies osaa käyttäytyä. Lisäksi en tiedä, onko hän Jussin isä voi setä.

Avioliittotesti, Oppimateriaalikeskus Opike 2019

ISBN/EAN: 978-951-580-701-4