Turvallinen ruuanlaitto
Ruoka on ilomme
Emme voi elää ilman ruokaa. Ruoka on meille välttämätöntä. Ruoka antaa meille myös paljon iloa ja nautintoa. Hyvä ruoka ja mukava seura luovat makumuistoja.
Muistot eivät aina ole mukavia. Näin voi olla silloin, jos saamme ruokamyrkytyksen. Ruokamyrkytyksen voi saada, jos ruokaa on esimerkiksi säilytetty liian lämpimässä. Ruokamyrkytys voidaan kuitenkin estää.
Näiltä sivuilta saat niksejä ja neuvoja turvalliseen ruoanlaittoon kotona.
Pese kädet näin -video
Videossa kerrotaan miksi, miten ja milloin on hyvä pestä kädet, kun laittaa ruokaa.
Näin vältät vatsataudin -kuvasarja
Kuvasarjassa kerrotaan, miten voit välttää vatsataudin, kun matkustat ulkomaille.
Sivu julkaistu 2.12.2013