Kodin paloturvallisuus
Tarkista kotisi paloturvallisuus

Tarkista seuraavasta listasta, onko kotisi paloturvallisuus kunnossa. Korjaa puutteet, jos niitä on.
- Palovaroitin on kiinnitetty kattoon.
- Palovaroittimen paristo on kunnossa ja varoitin toimii.
- Kotona on jokin sammutusväline, esimerkiksi sammutuspeite.
- Muistan sammuttaa lieden ja uunin ruuanlaiton jälkeen.
- Jos tupakoin, teen sen ulkona.
- Poltan kynttilöitä turvallisesti enkä jätä niitä yksin palamaan.
- Sähköjohdot ja sähkölaitteet ovat ehjiä.
- Television ympärillä on tyhjää tilaa
- Kodinkoneiden päältä on siivottu pöly pois.
- Valaisimet ovat tukevia tai kiinnitetty niin, että ne eivät putoa.
- Kuivatan pyykit turvallisessa paikassa.
- Tiedän, mitä kautta pelastaudut, jos tulee tulipalo.
- Muistan hätänumeron 112.