Pelastautumissuunnitelma

Pelastautumissuunnitelma kannattaa kirjoittaa muistiin paperille.
Pelastautumissuunnitelma kannattaa kirjoittaa muistiin paperille.

Kaikkien asukkaiden pitää osata toimia oikein, jos talossa syttyy tulipalo. Tehkää siksi yhdessä pelastautumissuunnitelma.

Pelastautumissuunnitelma kannattaa tehdä paperille. Miettikää reitit, joita pitkin pääsette hätätilanteessa ulos. Merkitkää reitit talon pohjapiirustukseen. Laittakaa siihen myös sammutusvälineiden paikat. Merkitkää suunnitelmaan myös ulkona oleva kokoontumispaikka.

Käykää suunnitelma yhdessä läpi. Pelastautumista on hyvä myös harjoitella. Muistakaa yleinen hätänumero 112.

Pitäkää pelastustie vapaana

On tärkeää, että kerrostalon pihan pelastustie pidetään vapaana. Pelastustietä pitkin hätäajoneuvot pääsevät hätätilanteessa auttamaan. Pelastustielle ei saa pysäköidä autoa, kasata lunta tai mitään muuta liikennettä estävää.