Main menu

Skip to primary content
Skip to secondary content

selko.fi

  • Nyt
  • Apua arkeen
  • Tietoa Suomesta
  • Kirjat ja esitteet
  • Muut selkosivut
Etusivu » Tietoa Suomesta » Tervetuloa Suomeen

Tervetuloa Suomeen

Maahanmuuttajana Suomessa

On tärkeää, että maahanmuuttaja sopeutuu suomalaiseen yhteiskuntaan. Siksi maahanmuuttajaa autetaan sopeutumaan monella eri tavalla. Lue myös, milloin voit äänestää Suomen vaaleissa.

Sosiaaliturva Suomessa

Sosiaaliturva helpottaa elämää uudessa kotimaassa. Lue, ketkä voivat saada Suomessa sosiaaliturvaa ja miten se määräytyy.

Lapset ja perhe

Lue lapsiperheiden tuista sekä avioliitosta Suomessa.

Terveydenhuolto

Terveydenhuoltoon kuuluvat esimerkiksi terveyskeskuspalvelut ja sairaanhoito. Lue myös vammaispalveluista Suomessa.

Koulunkäynti ja opiskelu

Jokainen Suomessa asuva lapsi saa käydä maksutonta peruskoulua. Lisäksi peruskoulun jälkeen on tarjolla monia koulutusvaihtoehtoja.

Asuminen ja työelämä

Lue kotikunnasta, asumisesta ja työelämästä sekä lisäksi siitä, mitä tukia asumiseen ja työttömyyteen voi saada.

Eläkkeet ja vanhusten palvelut

Tavoite on, että vanhus voisi asua omassa kodissaan pitkään.Siksi Suomessa on monenlaisia palveluja ikäihmisille. Lue lisää myös eläkkeistä.

Lisätietoa ja apua ongelmiin

Lisätietoja erilaisista palveluista ongelmatilanteissa sekä yhteystietoja.

Ota yhteyttä  |  Tietoa selkosivuista  |  Saavutettavuusseloste
© Selkokeskus, Papunet 2021
Top