Selkovideoilla annetaan perusohjeet äänestämisestä eduskuntavaaleissa.
Laki koskee sekä viranomaisten että yksityisten järjestämää sosiaalihuoltoa. Lain mukaan asiakas on otettava huomioon, kun tehdään asiakkaaseen liittyviä päätöksiä.
Vuoden 2013 alussa on siirrytty Yleisradioveroon eli Yle-veroon. Yle-vero koskee kaikkia täysi-ikäisiä eli yli 18-vuotiaita. Yle-verolla kustannetaan Yleisradion eli Ylen toiminta. Yle-vero korvaa televisiomaksun.
Kaikenlainen lapsiin kohdistuva väkivalta on kielletty maassamme. Suomessa kiellettiin vuonna 1984 lapsen ruumillinen rankaisu eli esimerkiksi selkäsauna tai piiskaus, kun hän on tehnyt jotain väärin.
Laissa on tarkoin määrätty, kuka saa mennä naimisiin ja kuka saa suorittaa vihkimisen. Tällä sivulla kerrotaan avioliiton solmimiseen liittyvistä asioista.
Uusi perustuslaki tuli voimaan 1. maaliskuuta 2000. Perustuslaissa turvataan Suomessa asuvien perusoikeudet, ja se sisältää säännökset valtion hallinnosta.
Selkovaalivideolla kerrotaan perusohjeet äänestämisestä kuntavaaleissa.