Main menu

Skip to primary content
Skip to secondary content

selko.fi

  • Nyt
  • Apua arkeen
  • Tietoa Suomesta
  • Kirjat ja esitteet
  • Muut selkosivut
Etusivu » Tietoa Suomesta » Luonto

Luonto

Puut

Suomessa on paljon metsiä, joissa suomalaiset usein käyvät virkistäytymässä, kävelemässä tai poimimassa marjoja. Metsässä on paljon erilaisia puita, mutta tunnetko niitä? Lue lisää puista ja suomalaisesta metsästä.

Marjat

Kesällä kannattaa syödä marjoja. Ne ovat makeita, värikkäitä ja tosi tervellisiä. Ne kasvavat Suomen metsissä, mutta myös lähellä asutusta.

Kukat

Suomessa ihmiset odottavat kevättä innokkaasti. Talven jälkeen kevät tuo aurinkoa, lämpöä ja paljon kauniita kukkia. Haluatko tietää enemmän kukista?

Suomalaiset maisemat

Suomessa on paljon suomaisemaa. Suolla kasvaa aivan omia kasveja ja eläimiä, jotka eivät selviä muunlaisissa oloissa. Siksi suoalueiden suojeleminen on tärkeää!

Linnut

Maassamme on yli 400 tärkeää lintualuetta. Suomen ympäristökeskuksen tutkijan Mauri Leivon mukaan niillä pesii ja niille kerääntyy kymmeniä eri lintulajeja.

Ota yhteyttä  |  Tietoa selkosivuista  |  Saavutettavuusseloste
© Selkokeskus, Papunet 2021
Top