Main menu

Skip to primary content
Skip to secondary content

selko.fi

  • Nyt
  • Apua arkeen
  • Tietoa Suomesta
  • Kirjat ja esitteet
  • Muut selkosivut
Etusivu » Kirjat ja esitteet » Verkkokirjat » Sadut

Sadut

Pieni tyttö juo maitoa kahden sinisen linnun keskellä, piirroskuva.

Talvi tiaisten luona

Satukirja kertoo pienestä Kielosta ja hänen huimasta seikkailustaan lintujen matkassa.

Kissan keino

Susi, kettu ja kissa kinastelivat, kenellä on paras keino päästä pakoon.

Piirretyssä kuvassa kettu ja jänis kättelevät.

Kettu ja jänis

Kettu ja jänis löivät vetoa.

Kuva joulukalenterista

Salainen tehtävä

Emppu lähtee suorittamaan salaista tehtäväänsä lumisiin metsiin ja tuntureille.

Hirviö ui vedessä

Loukusjärven hirviö

Kertomus Eino-pojan ja Lauri-hirviön ystävyydestä.

Karhu ja kettu

Miten karhu menetti häntänsä

Aikojen alussa karhulla oli häntä. Suomalainen kansantarina kertoo, miten karhu menetti häntänsä.

Tuhkimo ripustaa pyykkejä kuivumaan

Tuhkimo

Tuhkimo elää yhdessä ilkeän äitipuolen ja sisarpuolten kanssa. Mutta mitä tapahtuu, kun prinssi kutsuu kaikki nuoret naiset tanssiaisiin?

Ruma ankanpoikanen

Ruma ankanpoikanen

Yksi ankkaemon poikasista on aivan erinäköinen kuin muut.

Maalaishiiri ja kaupunkilaishiiri

Maalaishiiri ja kaupunkilaishiiri

Maalaishiiri lähtee vierailulle ystävänsä kaupunkilaishiiren luo.

Lumikki

Lumikki ja seitsemän kääpiötä

Lumikki pakenee pois pahan äitipuolen luota ja pääsee asumaan seitsemän kääpiön luo.

Saapasjalkakissa

Saapasjalkakissa

Saapasjalkakissa on tarina puhuvasta kissasta, joka auttaa myllärin poikaa.

Kolme pientä porsasta

Kertomus kahdesta laiskasta ja yhdestä ahkerasta porsaasta.

Kettu ja korppi

Kettu ja korppi

Kettu ja korppi kilpailevat juustosta suomalaisessa kansansadussa.

Kolme pukkia

Kolme pukkia

Pukit kohtaavat sillalla pelottavan peikon.

Keisarin uudet vaatteet

Keisarin uudet vaatteet

Tarina huijareista, jotka lupaavat tehdä keisarille uudet vaatteet maailman kauneimmista kankaista.

Tarina on myös viitottu.

Jänis ja kilpikonna

Jänis ja kilpikonna

Nopea jänis ja hidas kilpikonna juoksevat kilpaa. Kumpi voittaa?

Ota yhteyttä  |  Tietoa selkosivuista  |  Saavutettavuusseloste
© Selkokeskus, Papunet 2021
Top