Kirjan kansi, jossa varjokuva viidakost ja pantterista.

Mowgli on pieni

poika, joka kasvaa

viidakossa susien

kanssa. Kun Mowgli

kasvaa aikuiseksi,

hän joutuu tekemään

vaikean päätöksen:

Jääkö hän viidakkoon

vai meneekö hän

ihmisten luo?

Lue katkelma kirjasta:

Viidakkopoika

Tahdotko vielä pitää hänet? susi-isä kysyi susiemolta.

– Hän tuli alasti, yöllä ja yksinään eikä pelännyt. Tiikeri olisi hänet tappanut ja sen jälkeen kyläläiset olisivat olleet meidän kimpussamme. Pidän hänet varmasti, susiemo päätti.

Sitten susiemo alkoi puhua ihmisen pennulle:

Voi sinua Mowglia, sillä Mowgli, Sammakko, olkoon nimesi.

Viidakkopoika, Avain / BTJ Finland 2016

ISBN/EAN: 978-952-304-092-2