Kirjan Robotti ihmisen apuna kansikuva

Kirja kertoo roboteista, jotka työskentelevät ihmisten apuna. Robotit kokoavat autoja, tutkivat vaarallisia paikkoja, auttavat kuntoutuksessa ja tuovat iloa arkeen.

Vievätkö robotit ihmisten työpaikat? Voiko robotteihin luottaa? Millaisia ovat tulevaisuuden robotit?

Kirjassa etsitään vastauksia näihin kysymyksiin.

Helppojen tekstien ja mielenkiintoisen kuvituksen avulla lukija pääsee tutustumaan robottien historiaan, nykypäivään ja tulevaisuuteen.

Lue katkelma kirjasta:

Robotti ihmisen apuna

Sensorit ja moottorit

Ihminen osaa liikkua ja toimi aistien avulla. Robotin aisteja ovat sensorit. Robotissa voi olla useita sensoreita, jotka tunnistavat eri asioita.

Sensori tunnistaa esimerkiksi valoa, lämpöä tai vaikkapa etäisyyttä. Sensorien avulla robotti saa tietoa esimerkiksi omasta sijainnistaan.

Roboteissa on lisäksi moottoreita, jotka liikuttavat niiden varsia ja muita liikkuvia osia. Moottorit liikuttavat myös ihmisen näköisen robotin päätä, käsiä ja jalkoja.

Robotti ihmisen apuna, Kustannus oy Pieni Karhu 2017

ISBN/EAN: 978-952-5321-98-2