Selkopuhetta!

Kesä!

Kävin juhannuksena mökillä, kuten monet muut suomalaiset. Istuimme perheen kanssa autossa perjantaina monta tuntia, että pääsemme mökille, ja sunnuntaina tulimme pois. Teillä oli paljon autoja, koska oli juhannus. Sunnuntaina ruuhka teki matkasta hitaampaa, mutta se ei haitannut. Meillä ei ollut kiire mihinkään. Vietimme mukavan viikonlopun sukulaisten kanssa. Söimme hyvin ja kävimme saunassa. Se tuntui hyvältä. Minun mielestäni se oli sen arvoista, että istuimme autossa pitkään.

Monella suomalaisella on mökki. Ihmiset menevät mökille olemaan rauhassa. Usein mökillä ihmiset käyvät saunassa ja uivat. On hyvä olla lähellä luontoa, metsässä tai järvellä. Mökillä voi tehdä myös hommia. Monilla on mökillä kasvimaa, josta saa satoa: esimerkiksi salaattia, sipulia, porkkanaa ja pinaattia.
Myös meillä kasvatetaan paljon kasveja mökillä. Kasvimaan lisäksi meillä on paljon marjapensaita. Teemme marjoista syksyllä mehua.

Mökin lisäksi olemme käyneet kasvimaalla myös kotikaupungissani. Siellä voi vuokrata pienen kasvimaan vuodeksi kerrallaan. Vuokra on 30 euroa vuodessa. Siellä saa kasvattaa omia vihanneksia ja kasveja. Kasvimaalla on kivaa tehdä työtä, ja lapsetkin ovat mielellään mukana. On hauskaa, kun työn jälkeen saa nauttia oman kasvimaan ruokaa.

Kannattaa selvittää, voiko myös sinun kotikaupungissa saada oman kasvimaan. Mukavaa kesää kaikille!

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut kirjoitusta.

Kommentoi