Kuvat: Juha Samela

Mitä on energia ja miten se ilmenee luonnossa? Kirjassa kuvataan myös energian kiertoa avaruudessa, maapallolla ja kotitaloudessa. Kirjaa voi hyvin käyttää luonnontieteen perusopetuksen tukena.

Lue katkelma kirjasta:

Mitä on energia?

Energia ei häviä

Mistä energia syntyy, ja mihin se häviää? Nykyisen tieteellisen käsityksen mukaan maailmankaikkauden energiamäärä on vakio. Se tarkoittaa, että energian määrä maailmankaikkeudessa on aina sama.

Fysiikassa tätä kutsutaan energian säilymislaiksi. Toisin sanoen energiaa ei synny mistään, eikä se myöskään häviä mihinkään.

Energia voi muuttaa muotoaan, mutta se ei kulu eikä katoa.

Mitä on energia?, Kustannus Oy Pieni Karhu 2013

ISBN/EAN: 978-952-5321-89-0