Pertti Rajalan kirja kertoo maailman historiasta henkilöiden ja heidän tarinoidensa kautta.

Kirjassa esitellään 30 henkilön elämäntarinaa. Jokainen kirjan henkilö on jollain tavoin vaikuttanut yhteisen maailmamme kulkuun. Kirjassa henkilöt esitellään aikajärjestyksessä.

Lue katkelma kirjasta:

Hyvät, pahat ja rohkeat

Gaius Julius Caesar

(100–44 eaa.) Rooma (Italia)

– Tulin, näin ja voitin, Caesar kirjoitti ystävälleen sen jälkeen, kun hän oli voittanut taistelun.

Gaius Julius Caesar oli Rooman historian huomattavimpia miehiä. Lisäksi hän on yksi tunnetuimmista hallitsijoista kautta aikojen. Hänen nimeensä perustuu nykyäänkin käytössä oleva sana ”keisari”.

Hyvä sotapäällikkö

Caesar oli ylimys, joka pyrki valtaan. Hän kuului vanhaan ylimyssukuun. Siksi Caesar katsoi, että hän oli syntynyt hallitsijaksi.

Caesar alkoi jo nuorena valmistautua sotapäällikön uralle. Hän karaisi kehoaan ja harrasti miekkailua, ratsastusta ja uintia.

 

Hyvät, pahat ja rohkeat, Avain / BTJ Finland 2012

ISBN/EAN: 978-951-692-951-7