Kuivata märät pyykit turvallisessa paikassa vaikka kuivaustelineessä.
Kuivata märät pyykit turvallisessa paikassa vaikka kuivaustelineessä.

Tarkista seuraavasta listasta, onko kotisi paloturvallisuus kunnossa. Korjaa puutteet, jos niitä on.

  • Palovaroitin on kiinnitetty kattoon.
  • Palovaroittimen paristo on kunnossa ja varoitin toimii.
  • Kotona on jokin sammutusväline, esimerkiksi sammutuspeite.
  • Muistan sammuttaa lieden ja uunin ruuanlaiton jälkeen.
  • Jos tupakoin, teen sen ulkona.
  • Poltan kynttilöitä turvallisesti enkä jätä niitä yksin palamaan.
  • Sähköjohdot ja sähkölaitteet ovat ehjiä.
  • Television ympärillä on tyhjää tilaa
  • Kodinkoneiden päältä on siivottu pöly pois.
  • Valaisimet ovat tukevia tai kiinnitetty niin, että ne eivät putoa.
  • Kuivatan pyykit turvallisessa paikassa.
  • Tiedän, mitä kautta pelastaudut, jos tulee tulipalo.
  • Muistan hätänumeron 112.