Videot, kuvasarjat ja ruokakolmiopeli opastavat terveelliseen ruokavalioon.
Video hampaiden harjauksesta ja ohjeita, miten pitää hampaat ja ikenet terveinä.
Ohjeita, miten ruokaa valmistetaan ja säilytetään turvallisesti.
On melko tavallista, että rinnoista löytyy kyhmyjä ja kasvaimia. Niistä kaikki eivät ole vaarallisia. Lääkäri voi ottaa näytteen rinnasta ja tarkistaa, onko kasvain pahanlaatuinen vai ei.
Huumeet ovat terveydelle vaarallisia, jopa hengenvaarallisia. Huumeiden käyttöä ei yleensä ole helppoa lopettaa vaikka haluaisikin. Huumeista voi kuitenkin päästä irti ja huumeongelmia voidaan hoitaa.
Alkoholi on päihdyttävä aine, joka aiheuttaa humalan. Jotkut juovat alkoholia usein ja runsaasti niin, että siitä on haittaa heidän terveydelleen.
Tupakoinnin lopettaminen vaatii ihmiseltä voimakasta omaa halua ja päämäärää. Tupakoitsijan läheiset voivat auttaa lopettamisessa tukemalla ja kannustamalla.
Maitotuotteet aiheuttavat monille suomalaisille mahavaivoja. Kyse voi olla laktoosi-intoleranssista.
Ihmisen elimistö tarvitsee suolaa muun muassa hermoston ja lihasten toimintaan. Suolaa ei kuitenkaan pidä syödä liikaa, sillä se voi esimerkiksi nostaa verenpainetta.
Aina ei ole helppoa noudattaa terveellistä ruokavaliota. Keho tarvitsee sekä energiaa että vitamiineja ja hivenaineita. Kun keho saa näitä aineita, se voi hyvin.